اخبار

محمدحسین باقری سرپرست مدیریت طرح CNG کشور:

mgas.ir

سرپرست مدیریت طرح CNG کشور در خصوص انفجار برخی از خودرو‌های دوگانه در روز‌های اخیر در کشور توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدحسین باقری سرپرست مدیریت طرح CNG کشور با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر انفجار متعدد خودرو‌های دوگانه سوز در برخی از جایگاه‌های CNG گفت:متاسفانه انفجار خودرو‌های CNG در روز‌های گذشته به دلیل غیر استاندارد بودن، نداشتن معاینه فنی خودرو‌های گازسوز و یا استفاده از مخازن پوسیده رخ داده است.

او ادامه داد:در واقع این موضوع مربوط به خودرو‌های تبدیل شده غیرمجاز و یا با مخازن دستکاری شده است.

سرپرست مدیریت طرح CNG کشور اضافه کرد: حوادث رخ داده در این حوزه مربوط به تبدیل غیراستاندارد در مراکز غیرمجاز است و اگر تبدیل به روش صحیح و استاندارد انجام شود، هیچ خطری متوجه خودرو‌های گاز‌سوز نخواهد بود و تا امروز به هیچ وجه خودرو‌هایی که در کارخانه به دوگانه سوز تولید شده و یا در مراجع و کارگاه‌های رسمی و تأیید شده تبدیل شده اند، حادثه‌ای رخ نداده است.

باقری بیان کرد:رانندگان باید توجه داشته باشند که حتما باید برای تست و معاینه فنی خودرو خود بخصوص خودور‌های دوگانه اقدام کنند چرا که این موضوع بسیار مهم و خطرناک است، به طور مثال خودرو‌هایی که ۱۲ سال از عمر مخزن آن می‌گذرد رانندگان باید برای تعویض و تست مخزن خودرو اقدام کنند.

او گفت: متاسفانه انفجار خودرو‌های اخیر مربوط به چند خودروی باری بود؛ این خودرو‌ها دو مخزن CNG دارند که یکی در عقب و دیگری درجلو خودرو تعبیه شده است که مخزن جلو با توجه به اینکه در معرض آب وآفتاب قرار دارد بیشتر پوسیده می‌شود.

سرپرست مدیریت طرح CNG کشور گفت:ما طی نامه‌ای به دو خودرو ساز کشور نسبت به تعمیر و یا جمع آوری این خودرو‌ها اقدام کرده ایم که مورد توجه آن‌ها قرار گرفت و امیدواریم این خودرو ساز‌ها هر چه سریع‌تر نسبت به تعویض مخزن CNG این خودرو‌ها اقدام کنند.

باقری تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده از مجموع حدود ۸۵ مورد انفجار رخ داده در مخزن CNG خودرو‌ها در جایگاه‌های سوخت، ۵۳ مورد به دلیل دستکاری مخزن بوده است، یعنی به هر دلیلی در بخشی از نقاط مخزن برشکاری انجام و دوباره جوشکاری شده بود و نفر جدیدی که از این مخزن استفاده کرده از این دستکاری یا عواقب آن بی اطلاع بوده و در اولین جایگاه، درهنگام سوخت‌گیری خودرو دچار انفجار شده است.

او اضافه کرد: مخازن CNG باید یکپارچه ساخته شود و هرنوع دستکاری آن‌ها منجر به انفجار می‌شود. این مخازن در دمای ۱۱۰۰ درجه و با ضخامت یک سانتیمتری و با ورق خاصی رول می‌شود تا بتواند در مقابل فشار سوخت گاز، ظرفیت کافی را داشته باشد.

سرپرست مدیریت طرح CNG کشور تصریح کرد: اگربه هر دلیل ضخامت و یکپارچگی بدنه مخزن با دستکاری‌ها و برشکاری ها، تحت تأثیر قرار گیرد، بروز انفجار از همان نقطه برشکاری شده، طبیعی است.

2 نظر در “محمدحسین باقری سرپرست مدیریت طرح CNG کشور:

  1. محمد خرمی گفت:

    بنام خدا.سلام .جناب آقای محمد حسین باقری سرپرست مدیریت طرح سی ان جی احتراما قبلا طبق در خواست به ریاست محترم شرکت نفت دستور تبدیل دوگانه سوز خودرو پژو پارس به شماره ح۵۱ن۲۶ایران ۴۰ در کارگاه مسعودیه انجام شد چون سگونشیال کارخانه ای انجام دادم قرار بوده مهندس کرمی از صنعت خاورمیانه شماره کیت سگونشیال جهت ثبت نسل چهار بدهدولی تاکنون ۸ ماه است خبری نیست تقاصای رسیدگی دارم

  2. محمد خرمی گفت:

    شماره شهربانی ۸۵۱ن۲۶ ایران ۴۰ پژو پارس مدل ۱۴۰۱ سگونشیال تقاصای صدور گواهی سلامت خودرو را خواستام دست گل شما را میبوسم با تشگر محمد خرمی دعاگوی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *